18 Aralık 2013 Çarşamba

TEK TIĞLA ÖRGÜ YELEK (ANLATIMLI)

Örgü, dantel gibi uğraşlardan çok zevk alırım. Elimde halen başlanmış ve devam etmekte olan dantelim var. Ama o bir yerde duradursun annemi bebek yeleği örerken gördüm ve canım çekti :) Örmesi de kolay ve zevkli. O kadar da çabuk ilerliyor ki anlatamam. 
Bir gün sabah otursanız akşama bir yelek bitirirsiniz benden söylemesi  :)

Malzemeler:
Keyfinize kalmış ip ve tek tığ.
Benim ipim bebe ipi ince olanlardan ve tığım 3 numara.

Şimdi fotoğraflarla detaylı anlatacağım. En baştan söyliyim örgü örmeyi bilenler bu postu okumasınlar :) Çok sıkılırsınız adım adım resimledim çünkü. Bilmeyenler için detaylı bir anlatım olacak inşallah...


Elde etmek istediğimiz görüntü budur.

İlmekleri birbirine ne kadar yakın ölçülerde alırsanız o kadar muntazam bir görüntü elde etmiş olursunuz.
Şu an far ediyorum ki en alt başlangıcıyla ilgili hiç fotoğraf çekmemişim. İki şeklide başlayabilirsiniz.
Birinci yol; ya bol bol zincir çekip üzerine direk şimdi anlatacağım örgü yöntemiyle düz bir şekilde örmek.
İkinci yol; iki şişle başlayıp birkaç sıra haroşe ördükten sonra ilmekleri tek şişe dizip bu örgüye geçmek.
Ben ikincisini yaptım.

Ön taraftan ilmek alıp şişe diziyoruz. 

Örgünün bize bakan yanı düz tarafı. Önden görünen düz çizgilerden (ilmeklerden) tığla batıp, ipimizi geçiriyoruz. 

Aldığımız ipi şişe diziyoruz. 

Saç örgüsü gibi görünen o mink modele gelince de; az önce ilmeğin önünden almıştık ya ipi bu sefer dibine batıp ipi arkadan çekiyoruz.

Diğer kısımda da dibine batıyoruz.

Sıramızı bitirdik....


Gelelim dönüşüne....
Sıramızı bitirip şişimizi doldurduğumuzda ilk önce tek alıyoruz ilmeğimizi

Sonra da çifter çifter alarak gidiyoruz.



Çifter çifter gidiyorduk ya gelirken model yaptığımız yer vardı ya işte oraya gelince dikkat edeceğimiz bir nokta var

Modeli oluşturan iki ilmekle birlikte üç olacak, işte o üçünü birlikte alıyoruz
(of anlatması zor oldu ya örmesi daha kolay)

İşte alınmış hali, görüyorsunuz üçgen şeklinde model oluştu.

Sıramızı bitirdiiiikkkk :)

Eğer tek renk ipse aynen yola devam...
2 veya daha fazla renk kullanacaksak da ipi koparmadan arkadan ala ala devam ediyoruz.

Örgümüz tersten böyle

Sonuç daha yok. Ben örüyorum daha bitirince paylaşırım. Dayanamadım yaparken anlattım işte :)
Nette gezinirken bu örgüyle değişik işler de gördüm şimdi gözüm onlarda. Şöyle bebek battaniyesi falan.
Peki şimdi ne diyoruz! Haydi kızlar örgüye....
Hoşçakalınnn


Bu kadar okudunuz gördünüz. Sonucunu da merak ettiniz mi?
Bitirdim tabiki de :)  Hadi o zaman tıklayın :)))

9 yorum:

  1. İşte bende bunu yapamıyorum tığ işi hiç beceremem :)

    YanıtlaSil
  2. inan o kadar zevkli ki... ben ilkokul 1 de el bezi ile başladım :) heves işte....
    tabi ölçülerini tahmin edersiniz minnak bişeydi ama annem o çirkin bezleri kullanarak bize güven kazandırdı sağolsun...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler güzel olmuş

    YanıtlaSil
  5. ben teşekkür ederim beğendiğinize sevindim anlatabilmişim o zaman :))

    YanıtlaSil
  6. ya ben basladim bi kenarini ordum ama diger kenarinda beyaz ipi nereye.bagliycagm ya da nerden kopartcam kafam karsti.s

    YanıtlaSil
  7. Son ilmeğe geldiğinizde ilmeğin içinden beyaz ipi geçirip bir düğüm atın. Sonra biraz örün, daha sonra koparırsınız.. İpin kaybolması için de tığla diğer ilmeklerin içinden geçirip kısaltıp kaybedebilirsiniz..
    Umarım faydalı olmuşumdur. Kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  8. Saatlerdir bu örneği arıyorum. Sag olun çok güzel anlatmışsınınız. Ama ben ilk başlangıcı anlamadım ve merak ediyorum. Rica etsem resim eller misiniz ? Emeginize sağlık

    YanıtlaSil

Buradan yorumunuzu bırakabilirsiniz...